Sunday, July 31, 2011

Open kedai :D

Jamuan kecil kecilan ;p





Selasa minggu lepas. Ibu and abah buat open kedai eh raye pun belum lagi dah buat open kedai HAHA. Eh jangan la marah sebab aku tak jemput. Tak plan pun nak buat open kedai ni hee :D.Pelanggan yang datang kedai,  ibu bagi tahu lah hari ni buat jamuan so jemput la makan. Siapa yang datang kedai aku hari tu memang langkah kanan la jawapnye. :)



Kisah kawasan menutup aurat

Aku pulak ingat nak pergi medical check up dengan tyra. Tetiba tak jadi so abah bawa la kita orang pergi pejabat s.u.k untuk hantar borang yayasan perak punya pinjaman.Then pergi Jabatan agama Islam nak hantar borang juga. Mula mula abah pusing pusing cari parking tapi tak jumpa then suruh la aku and tyra yang pergi hantar. Aku dah la cuak sebab dengan pakai jeans nye takkan nak masuk pejabat tu. Tapi alang alang dah sampai naik je la.

Sekali nampak sign board KAWASAN MENUTUP AURAT. Aku dah gelabah semacam kol abah suruh naik juga. Tapi tyra cakap relax r kalau kene halau kita keluar la lagi pun bukan aku freehair pun. Aku pun dengan muka tak malu masuk la pejabat tu hantar la gak borang tu. Nasib baik la kerani tu tak cakap apa apa. -.-''. Memang la aku pakai tudung. Baju lengan panjang. Tapi untuk urusan formal kat pejabat memang tak sesuai la aku pakai macam tu. -.-'' Lagipun memang gambar kat papan tanda tu pun ada gambar perempuan pakai baju kurung. Aku pun tak rancang pun nak berurusan dengan mana mana pejabat. Ingat nak pergi medical check up je so aku pakai casual je la-.-''


"after balik dari urusan pejabat yang tak dirancang apa lagi Jamuan tak habis lagi makan jom"




Pengajaran:
Menutup aurat bukan setakat kita nak pergi pejabat agama then kene pakai tudung litup. Tapi sebagai seorang muslimah menutup aurat ialah kewajipan. Ye aku pun perasan aku pun bukan lah perfect dalam menutup aurat.Jeans tudung selempang without socks Tapi aku akan cuba untuk sedikit demi sedikit memperbaiki diri yang naif ini.InsyaAllah doakan yang terbaik

No comments :