Tuesday, July 5, 2011

bila fb kene hack redha je la -.-''

Hye!

Pagi pagi lagi henfon aku yang selama ini diam membisu tetiba menjeritkan lagu Faizal Tahir. Huish siapa lah manusia terpilih yang call aku pagi hening macam ni.

J: Atin boleh tolong joyah tak?(bukan nama sebenar) *gelabah*
F: Hah tolong apa?
J: FB akak joyah kene hack macam mana nak buat?
F: Hack? redha je la..opss.. eh sori sori joyah ce try reset password

5 min kemudian

J: Atin tak boleh la.. Account e-mail pun tak boleh buka
F: Joyah teruk sangat ke account akak mu kene?
J: Teruk la dia letak gambar breast then tulis nak ke?
F: What?Sori la joyah..  fatin tak boleh tolong .. joyah sebarkan la kat semua kawan kawan kakak joyah yang fb tu sudah dihack *kesal tak boleh tolong*
J: Takpa takpa tq

Wah kalau aku yang kene hack confem aku lagi cuak dari kakak joyah tu. Aku pun cepat cepat nak pergi on9 fb sebab aku nak tukar password. Jap eh eh lupa aku dah deactivate fb aku la.. -.-'' Ok cuak tak tentu pasal.




Ini info info yang aku dapat bila search #Tips elak fb kene hack kat google

  • Browse fb guna https bukan http (sumber/tutorial di sini)
  • Password mestilah kukuh dengan kombinasi huruf, nombor dan simbol seperti askjyskjthsgafqkldshbd920!%{}. Jangan ambil perkataan dalam kamus sebagai password (nak banyak lagi tips di sini)
  • Tidak menggunakan satu kata laluan yang sama untuk akaun Facebook dan email. (di sini)



6 comments :

shahirah said...

thanks nur...sbb dh mcm bg peringatan..kne reset password laa cm nie =)

LITTLE NUUR said...

ouh my pleasure
sama sama lah kita saling memperingati :D

ascil.punye.lah said...

perghhhh..cuakkk makkkk...
thx atin share benda nih

LITTLE NUUR said...

Jgn la cuak sgt dik non
kalau bnde dah jd nk buat mcm mana kn haha
Btw samasama

athirah said...

takutnyer...yelaaaa, org leh wak mcam2 kan..heeee

LITTLE NUUR said...

tahu takpe kalau sebut internet je
dah memang dunia tanpa sempadan
so be careful dear :D