Saturday, September 18, 2010

"tepung gomak" saya jatuh sakit ;'(

siapakah gerangan tittle tu..
huhu..dia ialah cik nur bathrissyia saya


hmm...pagi rabu hari tu dia bangun pagi dengan girang
almaklumla tak sabar nak hantar kakak dye balik kolej..
tak sampai sehari aku balik kolej
kol ibu..ibu cakap tisha sakit..
ouh sgt2 terkejut ye la kalau tisha sakit satu rumah akan terasa
ye la dia kan jenis yang extra boganza ceria nya..

doktor cakap : tisha punya perut masuk angin
huhu..ptg jumaat tadi abah dtg kolej hantar barang2 aku yg tertinngal
azam lepas raya memang nk mengurangkan kuantiti balik rumah
tapi
bila abah cakap tisha sakit..
ohooo..nak balik!! ;[

selalunya bila hujung minggu aku balik umah
langkah je kaki masuk umah je mesti cik tisha cakap:

"haish mak cik ni balik lagi..
nanti mesti maen ladtop x bagi tisha maen game..."

bila malam aku buka buku nak wat homework
mesti cik tisha akan menyibuk sekali bwk buku2 dia..
kononya nak wat homework sekali dengan aku
habis separuh meja study aku penuh buku2 dia..
sabar je la

kalau gaduh:

dye slalu paggil aku penyu!!
aku panggil dye kucing!!

bila gaduh aku jerit: 
"diamlah kucing..meow..meow..meow"
(dengan nada mengejek menjelir lidah sperti kanak2 ribena)

bila tisha nak balas dye jerit:

"diamlah penyu............(terdiam sebentar) kemudian berlari mencari ibu...
ibu!! bunyi penyu macam mana..??"

em...pagi sabtu kalau dia bangun awal
mesti dia mandi sendiri pakai baju sendiri
letak bedak penuh muka..
nanti ibu puji hah kan lawa anak dara ibu sorunk 
ni da mcm tepung gomak
bukan mcm lagi sorunk yang kat dalam bilik tu..
tak mandi agy mcm ketul belacan..(aku la tu huh)
nanty dia masuk bilik aku menjerit2 oit ketul belacan bangun la!!

tapi minggu ni aku balik..
tiada lagi pergaduhan antara tepung gomak dan ketul belacan
antara kucing dan penyu
antara  nur bathrissyia dan nuur fatin
minggu ni 
dia senyap je..
tdoooo.....

harapan masa ini: 
cepatlah sihat wahai tepung gomak ku..kejutlah saya pada pagi esok seperti minggu2 yang lalu



4 comments :

cik enon lalalaa said...

wahhh...ta boley jd neh..xde tepung gomak x best la kan..pandainye die gaduh ngn kakak cari ibu tnye bunyi penyu cmne..gigh nak lawan blk..hehhe.. kem slm kt die ehh..get well soon tisha..

dyenuurfa said...

hahaha..
tu la tepung gomak xleh bangun da...

sape suh dye pilih penyu kan da susa nk bunyikan..
ce pilih kambing ke lembu ke..
sng ckit nk pikior :))

tu la hope tepung gomak ley bangun cpt2 :]

ieLa yaaCoB said...

ala cianyeee tisha...smoge dy cpt2 sembuh n cpt2 la kco kakak dy wt homework=)hehehe

dyenuurfa ,18 said...

ouh amin~
dye sudah sihat...
yea!!