Tuesday, September 14, 2010

raya datang lagi ;)



SYAWAL - 1st
lokasi: Kuala Jerlun, Kedah Darul Aman
ni la kali pertama aku beraya di kedah
sebab 17 tahun yang lalu..
tiap2 tahun aku beraya kt Teluk Intan 
so tahun ni..
Hari Bersejarah buat bonda tersayang
sebab da 20 tahun lebih bonda ku tak beraya di kampung halamannya :)

ini dia hero2 rumahku
with the sibs...
saling bermaafan..heee smbil minta duit raya
kalau beraya kat kedah 
terkejut la gak sebab 
pagi raya makan ketupat dengan kari daging..
em rendang tak de..ibu cakap mmg budaya orang situ
ketupat dimakan bersama
dengan kari daging atau serunding...

budak2 or kanak2 yang datang beraya pulak


bagi salam nak beraya bila jemput masuk tak mahu
rupanya nak duit raya je..
bila tanya mak ngah..
mak ngah cakap bdk2 sekarang memang mcm tu
kalau la itu rumah aku
da lame ak pakse bdk2 tu masuk rumah..
makan kuih dulu baru dapat duit raya..
kalau setakat duduk kat pintu nk kutip duit raya baik tak payah
mungkin kanak2 sekarang tidak memahami lagi
budaya ziarah menziarahi dan erti hari raya
hmm...

SYAWAL-2nd
lokasi: Sg Lampam, Teluk Intan

ni rumah atok belah abah
sampai kg da petang..
dan malam tu ni la aktiviti mereka

ni ha bakal jurutera nuklear
seronok nye dia main

SYAWAL-3rd
lokasi: Sg Besar Selangor
ni kampung atok..
so bukan kite je beraya nak balik kampung
atok pun nak pulang beraya kat kampung dia
maka dye telah menitahkan sume cucu nya
beraya bersama nya

tok yg sangat berselera ;)

raya-raya..dan raya

SYAWAL-4th
lokasi: teluk intan ----> ipoh----->gopeng

hmm..
hari ni da kena balik kolej ;'(
tak puas duduk rumah
huhu

sekian



No comments :