Saturday, August 14, 2010

drift kacang tanah ;p

nape letak tittle cetu
sebab petang tadi aku ikut abah pergi beli kacang tanah
ibu nak wat kuah kacang tuk berbuka
sampai kat kereta
abah tanya nak drive ke..
em boleh jugak..
hari tu da try bawa kereta manual abah
kali ni nak bawa kereta auto...

em..
ok aku taw kalau aku bawak kete
mesti tangan abah kat hand brake..
jaga2 anak perempuan dia ni bukan confident sgt bab2 drive nie

tiba kat satu simpang
nk masuk simpang tu
then
tetibe ntah cene de satu kete ni laju je kuar..
aku yang tengah pusing stereng..
abah plak terkejut terus angkat handbrake.

maka tanpa di sedari
kereta tu terdrift sendiri masuk simpang tu..
pehhhhhhhhhhhhh!!
menggeletar aku...

em..dalam hati
"cepat la sampai umah.."
"xsuke2 drive.."
keluh aku..huhu

sampai umah abah tanya..
mane best auto ke manual
aku jawab je..
dua2 tak best..
tak suka drive :(
abah gelak lagi...
sampai drift tadi..
hahahahaha..
ye la sape suh abah angkat handbrake :))
maka kacang tanah ibu selamat sampi kerumah
tapi ibu tak sempat buat kuah kacang..
kerana ketibaan kacang tanah yang lambat..

p/s: memerlukan beberapa hari nak recover semangat :P

3 comments :

ieLa yaaCoB said...

hee..xpe..mule2 mmg cm tuh..ame2 t bse la tuh...ak dlu pn mse mule2 bwk cuak gak..=phehee

liyana nabihah said...

sian la kat kacang tu. haha.. pening dia duk dlm keta tu.. haha

dyenuurfa said...

yana:sape makan kuah kacang petang tu pun pening gak..haha

iela:hmm..ntahle... ;p org ckp saya nieh clumsy ;p