Wednesday, July 28, 2010

he..li..kop..ter...HELIKOPTER!

yea! cik NUR BATHRISSYIA kita
sudah pandai membaca...
ok2..dia baru umur 5 tahun..
so jika dia boleh menghabiskan sebuah buku cerita
hmm...ok lar...
at least dia dah boleh membaca...

hee yang paling kecik itu la nur bathrissyia
so sepanjang minggu ak kat rumah
dia asyik suruh aku mengeja
akak cuba eja "rambut"
aku pun terpaksa la mengeja kembali ram-but..RAMBUT
em ingat kan da abis dia suh aku eja perkataan lain plak..
haish penat melayan karenah bdk nie
terbelit2 lidah aku mengeja satu persatu suku kata
tak mengapa untuk kebaikan kamu juga
dia sangat mencintai buku sampai nak kuar makan pun bawa buku



 petang  tadi sedang aku ralit menyelak2 buku
tetibe dia datang tepi aku
akak watpe lame lagi ke nak abis
dia pun menyibukkan diri nak baca buku dengan aku
C..O...CO..dia mula mengeja suku kata dlm buku aku
haha..tisha ni singkatan tuk carbon dioxide la..

meh la sini akak ajar tisha eja..
yg dua suku kata senang cangat
em..ok ce try eja helikopter
aku ajar sekali je eja..
cepat jer dia tangkap

haha..otak budak2 mmg mcm span
cepat serap je sume ilmu yg dorang belaja

hmm..
so sekarang ni semua orang kt dalam rumah
terpaksa mendengar tisha mengeja helikopter..
pastu kene cakap "pandai nye dia" ibu pesan bila dia 
da abis mengeja puji ckit 
bagi dia semangat skit nk mengeja lagi


hehe...bile orang tanye sape yg ajar
pantas dia menjawab AKAK LA YANG AJAR!
haha..bagus2..
bende baik sume akak kamu yang ajar yer...
yang jahat bukan akak kamu yang ajar..haha
~till here..
bye :)


4 comments :

liyana nabihah said...

sumpah kelaka giler....haha

dyenuurfa said...

hari ni dye da pndai eja
kapal terbang..

muka bangga je bila habis eja..
haha

liyana nabihah said...

ckap kat dia, pandainyaaaaaa... hihi

dyenuurfa said...

yea..mcm dlm iklan tu.. :))
hahaha..